tisdag 25 november 2008

Vinterns snöfall i Stockholm?


S:t Eriksområdet i vinterskrud


Vintergubbe


En av stans vackraste vyer; Hantverkargatan
mot Stadshuset. Lite dålig sikt kanske...

Helt plötsligt var hela stan alldeles vit! Rätt vackert att se, även om det därmed blev kallare än vad jag räknat med under vistelsen i Stockholm. Som tur var så fick jag låna en dunjacka av snälla Rita, så jag slapp frysa alltför mycket.

En observation jag gjorde på tunnelbanan; i Beijing lever man som i en bubbla när man rör sig ute bland folk. Jag förstår vissa ord här och var, men man kan lätt stänga det ute och ignorera vad som sägs. I Sverige förstår man ALLT som sägs, vilket även innebär att man får lyssna på en massa snack som man egentligen inte har något intresse av att ta del av. Du kan inte "stänga av", och det blir därmed lite tröttsamt istället. Det finns väl för-och nackdelar med bägge dock.

Inga kommentarer: