onsdag 16 mars 2011

Nisses stora dag


Nisse fyller år; han ska få köra racerbil


Blommor på Bastard

Så var det dags för min käre make att fylla jämt. Själva födelsedagen inträffade mitt i veckan så han befann sig därför i Lund. Naturligtvis fanns det inte på kartan att han skulle få fira dagen på egen hand, så det var till att sätta sig på planet och fara dit för att gratulera honom ordentligt. Det hela var planerat tillsammans med hans kollegor på SonyEricsson, och jag lyckades därför överraska honom på jobbet mitt under ett fejkat möte. Han blev rätt förvånad, även om själva mötets agenda hade gjort honom lite misstänksam i förväg. Att jag skulle dyka upp med blommor och tårta var nog mera oväntat dock.

På kvällen gick for vi in till Malmö och åt middag på Bastard. Stället hade några dagar innan vårt besök fått pris som "årets krog för miljö och stämning" i White Guide så det var bra tajmat. Väl på plats väntade dessutom ytterligare en överraskning vid bordet; Rita hade fixat dit blommor till Nisse - mycket uppskattat!

Inga kommentarer: