onsdag 24 februari 2010

Massor med snö


Riktiga julkortsvyer


Nisse åkte off-pist


Skidfantom


Monika åkte i de snälla pisterna


Skidnovis


Härliga vyer ner över dalen


Fint väder i liften...


... förbyttes ibland bara på några minuter till detta


Snödjupet vid nedre liftstationen

Fem skiddagar blev det i Niseko, och dagarna var rätt lika varandra. Nisse gick tidigt för att komma ut i backen när liften öppnade vid 8:30. Själv tog jag sovmorgon och såg till att komma upp innan 10 då frukostbuffén stängde. Några timmars skidåkning per dag i de snälla backarna räcker för min del, och jag lyckades äntligen lära mig att göra ordentliga carving-svängar. Fast blir det för brant fegar jag ur och tappar tyvärr tekniken, så det finns lite att jobba med.

Annat kan man säga om min skidfantom till make. Han åkte helst off-pist, ute i den djupa pudersnön. Branter är ju inte heller några problem för hans del, även om det inte var så många svarta backar här. Självfallet avslutades även hans skiddagar senare än mina.

Lite olika prioriteringar för oss således, men badanläggningen var vi överens om att den var toppen. Rätt tidiga middagar och vi slocknade oftast runt 22-tiden. Skönt!

Inga kommentarer: