måndag 20 september 2010

Final på Vidbynäs


Alla deltagare hade vunnit en gratis helghyra av en Peugot


Karlin och Ylva gick det bra för


Karolin håller tacktal

I somras lyckades jag ju med bedriften att vinna en deltävling i Golf Digest Viasat Trophy. Den gångna helgen var det final på Vidbynäs GK, som ligger i Nykvarn utanför Södertälje. Jag och min kompis Ylva for dit på lördagen för inspel. Ylva vann nämligen den deltävling som gick på vår hemmabana och det var därför två representanter från Mälarö i finalen.

På lördagen träffade vi på två trevliga skåningar, Karolin och Fredrik, som vi spelade inspelsvarvet och även åt middag tillsammans med. Vädret var tämligen uselt, med regn, regn och åter regn. Lagom tills dess att vi gick ut slutade det dock, men banan var tämligen blöt.

På söndagen var det dags för själva finalen. En vacker och solig dag men fortfarande mycket blött. För egen del hade jag en typisk "bunker-dag" och på de tre första hålen lyckades jag med bedriften att besöka fyra bunkrar. Inte en särskilt bra taktik om man vill nå en framskjuten placering i tävlingen. För Ylva och vår nyfunna skånska kamrat Karolin gick det dock strålande; Karolin vann hela tävlingen där priset är en resa till Turkiet i slutet på oktober. Ylva kom på en hedrande femteplats och försvarade därmed Mälarös färger med den äran. Min placering var betydligt mera blygsam, nog sagt om detta.

Inga kommentarer: