onsdag 4 november 2009

Melbourne cup


Mina, Anna och Sandra samt ÄKTA häst


Bäst att hålla jockeyn i hand


Bettingen pågår som bäst


Egenkomponerad hattskapelse med golftema


Loppet är i full gång

Igår var jag med om ett lite udda spektakel. Den årliga galopptävlingen Melbourne Cup (just det, Melbourne i Australien) gick nämligen av stapeln, och detta firas ordentligt även i Beijing. Det är den australiensiska kolonin i stan som håller en välgörenhetslunch på ett av hotellen är, samtidigt som man kan kolla in själva loppet på storbildsskärmar. Man spelar även på hästarna och klär upp sig i stiliga hattar, precis som de i Australien. Rätt kul event faktiskt, och man lullar hem lite lagom rund under fötterna framåt 2-tiden på eftermiddagen.

Jag vann tyvärr inget, men en häst jag satsat på, Crime Scene, kom tvåa och förlorade med en knapp noslängd. Jag borde spelat på plats dock, inte vinnare...

Nisse har idag farit iväg på sin tidigare uppskjutna tjänsteresa till Lund. Han återkommer på lördag enl. plan.

Inga kommentarer: