onsdag 26 maj 2010

Onsdagen


Prydliga försäljare av lägenheter - en vanlig syn


Blommannen utanför vårt hus

Oj oj vad dagarna går fort nu! På förmiddagen var det besök hos frisören för mig. Den tjej jag gått till, Naomi, visar sig även hon vara på väg att lämna Beijing inom den närmaste månaden, så tajmingen var rätt bra. Hon kommer från England och hennes make från Kanada. Det blir dock inget av dessa länder de ska till, utan istället ska de flytta till världens största stad, Chongqing, och vara där de närmaste fem åren.

Nisse blir avtackad av sina kollegor med en tjusig lunch och får några fina presenter. Själv hade jag tänkt hinna ut en sväng till Svenska skolan under eftermiddagen, men tiden räcker inte till.

Ett besök på Yashow för mig och Nisse istället för att sy upp lite kläder. Naturligtvis borde vi ju ha fixat detta i god tid innan avresan, men det har inte blivit av på något sätt. Nåja...

På kvällen går jag på middag på Capital Club. Det är middag för de som ska spela en golfturnering senare i veckan. Som tur är blir det ingen sen kväll. Nisse äter middag tillsammans med sin kompis Nabi. För hans del blev det dock en lite senare (och blötare) hemkomst.

Inga kommentarer: