måndag 3 augusti 2009

Herr och fru Norén

Improviserad champagnekylning (tur
att Nisse varit scout)

Stor show i Singapore som vi delvis kunde se från
hotellrummet (obs fallskärmshopparna)

Singapore sling på Raffles - ett måste

Hotell Fullerton till höger

Den sista juli fyllde jag jämt och Nisse hade hotat/lovat ta "tant" på kryssning. Planerna ändrades dock och istället flög vi till Singapore i onsdags. En övernattning på flygplatshotellet och sen transport till ön Rawa på Malaysias östkust där vi tillbringade två dagar/nätter. Själva födelsedagen var vi på en liten vit sandstrand, snorklade och njöt av solen. Nisse lyckades bli biten i benen av svarta "attackmörtar" när han snorklade så att blodvite uppstod. Champagne hade vi tagit med oss, så det blev även en ordentlig födelsedagsskål.

På lördag fm for vi åter Singapore och shoppade lite. På kvällen tog vi självfallet först en Singapore sling på Raffles Hotell innan vi gick vidare och åt skaldjur. Bodde på ett kalashotell; Fullerton hotell, som i början av förra seklet var stadens postkontor. På söndag kväll flög vi tillbaka till Beijing. Flygresan tog ca. 6 timmar, men då Singapore ligger i samma tidszon som BJ blir man inte lika trött som att flyga tex till Europa. För mig var det första besöket i Singapore och jag tycker det är en mycket trevlig stad/stat. Påminner lite om Miami, med närheten till vatten, kanaler, skyskrapor och rent och snyggt överallt. Singapore fyllde 44 år den dag vi var där, och det var därför även show ute på en stor scen i vattnet.

Hela helgen var verkligen fantastiskt skön och min käre make hade verkligen ordnat till det på bästa sätt!