torsdag 10 juni 2010

Anpassning till vardagen

Helgen blir rätt lugn; vi vaknar fortfarande oerhört tidigt och kan därmed njuta av härliga sommarmorgnar (för en gångs skull). Under helgen begav vi oss faktiskt ut till golfbanan i arla morgonstund, och var färdigspelade redan vid 10-tiden. För övrigt en trevlig middag hemma hos Rita på lördagkvällen.

På måndag morgon (och nu börjar vi vänja oss vid tiden) släpar sig Nisse upp tidigt för att för första gången fara ner till Lund för en veckas arbete. Han kommer nämligen att veckopendla till Lund, eftersom SonyEricsson hade den dåliga smaken att lägga ner kontoret i Kista under vår tid i Beijing. Trist självfallet, men så är läget.

Själv tillbringar jag veckan i Stockholm med att återknyta lite jobbkontakter. När veckan är över har jag till min (och Nisses) förvåning lyckats hitta ett uppdrag som kör igång redan om en vecka. Nisse är rätt nöjd med att jag äntligen ska gå från "tärande" till "närande" vad gäller familjens ekonomi. Själv är jag mest glad över att äntligen få komma igång och arbeta igen. Who would have thought...

Inga kommentarer: