fredag 18 januari 2008

En kurs till avklarad


Födelsedagsbarnen Liu Li och Ashley

Nu har jag gått klart den andra nivån på kinesiska skolan. Den sista dagen råkade det dessutom var både vår lärares och en kurskompis födelsedag, så vi åt tårta och firade dem. Efter det så bjöd vi våra två lärare på lunch på en trevlig italiensk restaurant som heter Assaggi. De har ett litet ”uterum” mitt i matsalen och där kunde vi se de vackra snöflingorna falla. Ett av födelsedagsbarnen kommer från Texas, och det var första gången som hon upplevde snö på sin födelsedag.

Vad gäller själva språkstudierna så går det definitivt framåt, fast med små, små myrsteg. Nu kommer jag att köra lite privatlektioner ett tag istället för att gå på grupplektioner; jag tror att det passar mig bättre nu när jag kommit en bit framåt och inte är fullständig nybörjare längre.

Inga kommentarer: