torsdag 10 april 2008

你好 Hello Saferide!

För några veckor sedan var jag på den svenska ambassaden tillsammans med SWEA-damerna. Kulturattachén berättade då att det var flera svenska band som skulle besöka Beijing under 2008, men han berättade inte riktigt vilka. Jag satt och funderade över vilka jag själv skulle vilja se här, och väldigt högt upp på listan kom Annika Norlin aka Hello Saferide aka Säkert. Tänk, ibland går önskningar i uppfyllelse! Igår hade jag det stora nöjet att avnjuta just Hello Saferide på en klubb här i stan. Som grädde på moset var det inte bara Annika som spelade, hon hade dessutom med sig Maia Hirasawa. En riktig höjdarupplevelse och jag kände mig riktigt stolt över de fantastiska svenska tjejerna, trots att jag bara var där som åhörare! Trist bara för Nisse som åkt till Sverige på tjänsteresa och missade det hela. Fast han och ni andra kan se en lite kort snutt från konserten här: Hello Saferide at Yu Gong Yi Shan

Inga kommentarer: